05 Kwie

"Jak schudnąć?"

To chyba jedno z najczęstszych pytań pojawiających się w kontekście diety... Zacznijmy więc od podstaw:zdrowe i mądre podejście - mniejsza o modę na "bycie fit"/"trzymanie czystej michy"/itp... chodzi o Twoje zdrowie oraz samopoczucie. I pamiętaj, że odchudzanie to nie wyścigi kto więcej i szybciej!

 

Zacznij od analizy obecnego stylu życia, stanu zdrowia i diety - niezwykle ważne jest uświadomienie sobie, co może być przyczyną obecnego problemu: przez kilka dni notuj  wszystko, co jesz i co pijesz, w jakich ilościach i w jakich godzinach, zastanów się też nad swoją aktywnością fizyczną. Pomyśl, czy dbasz o czas na odpoczynek i sen. Przed rozpoczęciem odchudzania i zmianą stylu życia każdy powinien skonsultować się z lekarzem i zrobić badania.

Następnie zadbaj o:

  • odpowiednią wartość energetyczną diety - "dieta 1000 kcal?" - NIE. Być może uzyskasz w ten sposób utratę masy ciała, ale kosztem tkanki mięśniowej, a nie tłuszczowej, poza tym najprawdopodobniej ciągle będziesz głodna/głodny i pojawią się efekty niedoboru składników pokarmowych. 
  • urozmaicenie - dla wygody, z braku czasu i nie mając nieraz pomysłu bywa, że jemy dość monotonnie - zastanów się jak możesz urozmaicić swoją dietę - eksperymentuj z przyprawami, próbuj nowych potraw. I wiedz, że odchudzając się nie musisz jeść produktów o egzotycznie brzmiących nazwach - dietę można skomponować bazując na ogólnodostępnych i niewygórowanych cenowo produktach.
  • regularną aktywność fizyczną - nic jej nie zastąpi. Żaden lek, żaden suplement, żadna dieta. Jest tyle form aktywności, że na pewno każdy znajdzie coś dla siebie. A jeśli nie jesteś przekonana/y - zawsze pozostaje najprostsza forma ruchu:spacer.


A jeżeli potrzebujesz pomocy w ocenie swojego sposobu żywienia, dobraniu odpowiedniej wartości energetycznej diety, nie masz pomysłu na potrawy, potrzebujesz kogoś, kto będzie czuwał nad tym procesem - zapraszam do współpracy.
 

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ